Wednesday, April 17, 2013

Tak Puas Hati Mai Habaq Depan Depan

Kadang-kadang kita mesti nak cari jawapan kepada persoalan 'kenapa budak ni macam tak suka aku ea?'. betul tak kawan-kawan? sekarang ni tu lah apa yang aku rasa.


cerita dia macam ni, ada seorang budak sekolah ni, nampak macam tak puas hati je dengan aku. apa aku buat, mesti dia nak bangkang. eh hello, kenapa ya? saya ada buat salah dengan awak ke?

aku ni hanyalah seorang guru ganti di salah sebuah sekolah di Seremban ni, pastu kat sekolah yang aku ganti ni, ada seorang budak perempuan yang memang kalau jumpa aku keje nak kondem je. cikgu ni la, cikgu apa la.

macam tadi, kat sekolah ni ada debate, jadi anak murid sekolah lama datang jadi cameraman, jadi kitorang pon melepak lah sambil bercerita pasal sekolah lama. rindu lah katakan kat sekolah lama. pastu datang minah tu, dia boleh kata, 'ooo cikgu gatal ea?' what ? anak murid duduk dengan cikgu, terus kena label gatal. adoyai. cetek sungguh pemikiran kamu. kalau kata nak berkenalan, dipersilakan. jangan guna cara lama untuk tarik perhatian student lama saya.

budak ni rasanya memang ada masalah mental, sebab dia memang takkan pernah puas dengan apa yang aku buat. jadi, teruskan usaha anda ya ? saya setia menunggu. sekian~

Lepak dengan Dinie pon dilabel gatal. Almaklumlah, anak murid nampak macam pakwe. mana tak timbul gosip kan? ehehe

No comments: