Thursday, January 20, 2011

Masa Itu Emas

Selamat Thaipusam semua!! Selamat Hari Raya!! Selamat Memecahkan Kelapa!!
yea..yea.. hari ni hari Khamis. Hari cuti. Tapi malangnya esok hari Jumaat, Ju.ma.at!!! sehari je lagi kita kene pergi kerja dan kita kembali cuti pada Sabtu!!  apakah?? pembaziran ah!! kan bagus tunda je raya hari Jumaat!! *bengang*

ok. ok. kerana asyik bekerja je kan, dan dah lama tak keluar, maka kami laki bini *not officially* decided to go out!! yeay!! ALAMANDA destinasi dituju. hehe. nape ALAM?? kami pon tak tahu. *konpius*

ok. ok. masuk je dalam alamanda tuh, kaki nih laju je nk beli tiket wayang. *jumpa boss!! nasib baik hari nih memang hari cuti, kalo x, kantoi kucing aku tau*
*alasan. dah lama tak rasa kerusi empuk GSC Alamanda* kami beli tiket FASTER. The Rock tuh yang berlakon. mantop weh. i loike cerita tuh. memang kene g tengok lagi skali tahu! *kalo dapat tiket free boleh la kau nk tengok ulang-ulang cik ain oi*

ni dia. ni dia. cite nih memang best tau! korang sume kene tengok!!

cakap pasal tiket free kan. masa tengah tengok faster nih, tetibe je staff GSC panggil aku keluar. aku hengatkan nak cari gaduh an aku ke hape ke kan. *tak cuak pon* bukak je pintu tuh aku tengok tangan dia seluk lam poket pastuh muke stok nak sepak laju-laju. dialog antara kami:-

staff : nah, ambik nih!
aku : woi, nih pahal nih?
staff : ko carik aku kan tadi?
aku : kau da salah orang nih der!

ok. tipu. tak jadi macam ni pon. haha. GOTCHA!!

dialog sebenar antara kami :

staff : nah, amik nih.
aku : wah, mekasih. *mata kelip-kelip*
staff : esok jangan tak datang lak. kul 6.45 tau.
aku : ok. ok. tq sepupuku!!

kantoi!! staff tuh adalah sepupu aku ok. haha. dye keje kt GSC tuh. n guess what!! 
AKU DAPAT TIKET FREE!! THE TOURIST!! 
lantak ah sedap ke tak kan citer tuh.. yang penting FREE!!
hahaha. gelak SYAITON!!

 haa. bukti. bukti.

korang ade tiket free?? takde kan?? haha.

 benda nih lah yang aku carik sampaikan cik abang tertunduk-tunduk mencari benda nih!! *yang penting belakang tuh ok..tengok..tengok.. S----H*

ok. pas tengok movie kami pon chalo ke watson mencari satu benda nih. aku baca lam blog mak enon pasal menatang nih. n aku rasa cam aku nak jugak lah! hehe. n sekarang aku boleh kata kat mak enon. aku dah ada jugak! hehe. 
pastu kan, kami jalan-jalan kat al-ikhsan and tetibe mata nih cam ada magnet je, takmoh gerak-gerak dari pandang satu kedai nih. kedai weh! haha.

...


...


...


...


...


...





kan aku dah kata!! ada magnet!! sampai 3kali kot aku amik gambar KEDAI nih.. haha. ok tpu!! kami pon masuk jalan-jalan dalam kedai nih. jalan la sangat!! ok. ok. jangan ingat kami jalan je tau tak!! kami ada la beli sikit-sikit barangnye..

nah, ini dia!!


 one for me. n one for him.


ni resit ok. bukti ok. kang kata pinjam kedai tuh punya just nak amik gambar kan. haha.
*ok. blagak.*

okeh!! swatch ini sempena anniversary kami yang ke-2!! yeay!! epy anniversary abang!! i lap u more!! pakai tau!! hehe.
yang paling best nya lah kan, kami dapat international warranty untuk swatch kami ni. so, kami ada masa 2tahun untuk merosakkan, mencalarkan serta merosakkan dan mencalarkan apabila berada di luar negara. biarkan muak c kedai tuh nak tengok muka kami je datang sepanjang 2 tahun. haha.

kesimpulannya hari ini, walaupun kami naik ex5, xbermakna kami tak mampu bermewah-mewahan. *cam siot je kesimpulan nih kan?biala!! belog haku kan!! haha.*

ok. ok. wajiblah untuk meletakkan gambar-gambar yang lain bukan?
amikla. nengokla. haha.


 ha, sempena CNY nih, dapat beg free taw!! untuk pembelian rm300 ke atas kalo tak silap.
xhengat lah. hehe.




bersiap sedia untuk pulang ye anak-anak.

red rebel for me. olive rebel for him. 

 hasil tanaman hari ini

purse yang melaburkan duit. pfftt~

ok. yang nih kesimpulannya hari ini. belanja lebih untuk mutu hidup yang lebih. ok tpu nih. tuh boros namanya.
apa salah kan sesekali berbelanja untuk yang tersayang? kan? seterusnya, insan istimewa yang akan dibelanja ialah Mak. hehe.

ok lah!! buhbye cemua!! mode nak pegi uptown!! *cam malas je*

*_____*

No comments: