Monday, July 25, 2011

Atasi Masalah Jerawat

hye hearts!! :)



hari ni kan rasa tension sangat! jerawat naik dengan megahnya bila bangun tidur pagi tadi! eee... ni semua mesti sebab dah lama tak pakai satu produk ni. semua sebab sibuk nak cerahkan muka berbelang, bertumbuh tumbuhan la jerawat ni! eee.. geramnya aku!!




jadi, aku nak kongsi la satu benda ni, dulu, muka ni sangatlah berjerawat. teruk gila. merah sana, merah sini, benjol sana, benjol sini, and sekarang ni alhamdulillah. dah takde lagi jerawat since pakai produk tu. tapi bila produk tu dilupakan, pulun pakai yang lain, terus tak serasi. muka makin berminyak, makin berjerawat. damn! tension kot!





meh nak tayang muka yang dulunya mintak penyepak.





gambar ni diambil betul betul masa hari membeli belah produk tu. sumpah tak tipu. masa ni tengah praktikal. balik je terus beli, malam terus pakai.




teruk gilakan kadar pertumbuhan jerawat ni? tapi apakan daya. masa tu tak jumpa lagi produk yang sesuai. tapi sekarang, semuanya dah berubah. hehe. nak tau apa produk yang saya pakai? pijak SINI! dah pijak, jangan lupa datang sini balik, kerana di mana bumi di pijak, di situ langit dijunjung. *tetiba* haha.





haaaa.. dah tahu kan apa produknya?? nak kata flawless sekarang ni takde lah. melampau kan. kalau nak flawless gila gila pakai clorox, memang muka kau cantik tahap dewa dewi burung pipit. kenapa burung pipit? sebab pakai clorox jenama burung pipit! haha. cer tengok bawah ni. non edit k!


baru boleh tepek gambar besar gedabak bangga sebab jerawat dah kurang. alhamdulillah.





tapi sekarang, bila dah stop guna produk tu, sibuk nak guna produk lain, sebab nak cerah cepat, terus naik balik jerawat jerawat ni. tapi takdelah extreme sangat kadar pertumbuhannya. sekarang ni pun tengah tepek acne n pimple cream Himalaya untuk hilangkan jerawat ni. insyaALLAH, esok akan surut. berdasarkan pengalaman ye.




so, pada korang korang yang masih tak menemui jalan penyelesaian kepada masalah jerawat ni, cer try pakai produk ni. kalau kita tak cuba, kita tak tau. *sebab cuba cuba ni la aku selalu kena marah dengan encik abang!*




insyaALLAH. semoga berjaya~~

Sama - sama lah kita klik.

4 comments:

saharinasaharudin said...

sma la.muka rin pun ada pimples jgk.tp kat bhgian dagu je.geramm la :(

ain.alias said...

rin, kita penah baca, kedudukan jerawat ni ada maksud2 nye. hihi. nanti kita buat entry pasal maksud dia k. :)

lyana athirah said...

uih mcm besh jer himalaya nihhhh. ceot mmg pkai 3 mender ni ek? krim mlm ke ader x?

ain.alias said...

krim ade yana. tapi ceot pakai yang 3 ni je. neem ni mmg khas untuk jerawat.. teruk kan muka dulu? huhu. mmg best! herbs! hehe