Tuesday, July 26, 2011

Diam Elak Dosa.

hye hearts!! :)


baru lepas melayan Qalesya musim baru. teringat plak dialog sorang budak tu.

"mak, mana ayah?"

"ayah ko masuk penjara!"

"haha. kali ni salah ape plak?"

"merompak!"

"haha. wah! dah naik pangkat! dulu meragut, sekarang merompak! haha."

"bertuah punya anak! bangga la tuh ayah ko masuk penjara?"

"adala banyak ni! haha." sambil tangan tunjuk sedepa. haha.


mengong tol dialog dak ni. haha. mak dia pun direct je melayan! haha. ngeng. ngeng. ngeng. haha. eh.. eh.. lupa lak tujuan sebenar aku buat entry ni. sebenarnya nak citer pasal tabiat ketika marah!



ok. ok. nak tanya ni, kalau marah korang suka buat ape? ada sesetengah orang tuh, dia akan DIAM *aku lettew!* ! bukan suruh orang lain diam. tapi dia sendiri akan diam. diam seribu bahasa macam orang kata. betul wa cakap sama lu. aku ni jenis yang suka membebel, tapi kalau sehari tu tengok diam macam orang takde mulut, paham paham jela ye. maknanya tahap kemarahan aku boleh dikategorikan sebagai tahap paling maksimum yang boleh menyebabkan kau disembur lava dari mulut aku ni. sebab tu aku pilih untuk diam.




bukan ape, kalau aku bising, macam macam bahasa yang keluar dari mulut ni nanti. sakit telinga kao nanti. baik aku diam kan? tak buat dosa kan? mak aku pun dah jadi paham sangat dngan perangai aku ni. kalau sehari dok umah diam je, mesti ada yang tak kena. kalau tak, kerja terpekik terlolong je kat umah ni.




encik abang tu aku tak pastilah paham ke tak. sebab bila diam, dia tanya aku kenapa diam. kang aku jawab kang, rentung pulak cik abang dengan bahasa bahasa aku. baik diam je. hehe. TAPI kalau aku tak marah, telinga kao bernanah pulak dengar aku bermadah! haha. so pilih la nak yang mana! haha.


marah - tak dapat dengar suara merdu.

tak marah - dengar suara merdu sampai telinga bernanah! haha.


haaaa.. pilih pilih. :p

DIAM!



-now, everyone can have it!-



Sama - sama lah kita klik.

2 comments:

b@dut s@rk@s said...

hahaha..da phm sgt da pangai syg tuh cna,klu diam da mkna la tuh..

ain.alias said...

phm takpe. so jgn bikin ag hot. ok?