Saturday, February 19, 2011

aku nak belajar lah.

hye. hye. assalamualaikum semua.


 motip gamba diatas tiada. haha 



makin hari makin dewasa. untuk tahun 2011 ni, umur da jadi 22. wuwu. usia makin meningkat. rasa makin matang. matang ok. perbetulkan posisi badan sendiri.





bila balik rumah je, mak cakap.



'adik, hari tu mak balik kampung, pastu uwan tanya nurul bila nak langsung?'








apa????
...


...

...

...

...


'mak cakap la lambat lagi. bagi dia kerja dulu.' selamat saya. kalau tidak, tahun depan saya mungkin sudah menjadi ibu.





'olo. olo. bucuk mama. meh sini.'





jangan kau nak berangan jadi mak orang kalau kau tak reti memasak ye nurul??
dengar tu. ada hati konon. makan pun bersuapkan. *mata juling*







pelik bila panggil nama sendiri nurul. tapi bila encik abang yang panggil, rasa lomantik. aww. aww. haha. kau memang nak kena lempang ke? *mode tak puas hati*




apa? MEMASAK? saya taip MEMASAK ke tadi?? 







*harus pitam sebentar*





'eh. eh. aku kat mana ni?'
'kat dapur. bangun-bangun. jangan nak buat-buat pitam. mari belajar memasak'



mak seret laju-laju suruh potong bawang.









scene ni tak kan jadi ye. mak saya baik orangnya. sedap pula masakannya.
*ingat puji-puji ni tak payah belajar masak ke?*



kan ada gaya tuh.



mimpi lah. ala, memasak je, bukan susah pun. kan?? *jungkit kening*








ok. sekarang kembali pada realitinya yang saya nak belajar memasak. ye. terimalah keadaan nya. saya, belajar, memasak. confirm sedap. tipu!








terus terasa seperti nak keluar ofis sekarang dan terus pergi kedai buku nak beli buku nota nak salin resepi masakan mak. paling sedap sampai boleh gigit ibu jari kaki rakan. haha. sangat sedap.


sampai senget-senget muka makan asam pedas mak masak. wow. wow. sangat sedap!












bukan tak pandai masak. tapi xberapa pandai. haha. biarlah aku nak tulis apa pun. nanti dah ada buku resepi sendiri, saya hupdate lagi, ok?







pasti muka mereka begini bila makan masakan saya nanti. hehe.


harap-harap bukan seperti ini. terus buat muka tengok masakan saya. lempang nanti.




*_____* ok. sekarang sila muntah beramai-ramai. saya memang nak belajar masak ni.

No comments: